Här vill vi informera och ge svar på vanliga frågor och problem.
Betalning
Betalning sker normalt i samband med besöket.
Vid eventuell påminnelse tillkommer vid var tid lagreglerad påminnelseavgift.
Vi erbjuder direktreglering mot alla försäkringsbolag. Svedea har ett krav på att direktregleringen skall vara gjord senast 7 dagar efter besöksdatum, och Moderna har satt 30 dagar, vilket vi vid hög arbetsbelastning eller komplicerade fall inte hinner. I dessa fall måste du som kund reglera dina besök själv mot Svedea och Moderna, och du kommer få fakturan i sin helhet från oss. Från att du lämnar in underlaget till Svedea har de en handläggningstid på 2 dagar så du ska hinna få ersättning därifrån innan du betalar fakturan till oss. Vid ev faktura tar vi en avgift på 70 kr. Har du frågor om detta vänder du dig till Svedea respektive Moderna.
Vi tar 190 kr för att direktreglera.
Direktreglering innebär att vi kontaktar försäkringsbolaget och de reglerar skadan direkt. På så vis behöver inte du som djurägare ligga ute med pengar utan betalar bara självrisken direkt till oss. För att vi ska kunna direktreglera är det viktigt att ni vet vilket försäkringsbolag och vilket försäkringsnummer ni har. Det hittar du enkelt online på Dina Sidor på ditt djurs försäkringsbolag. Vi har ingen möjlighet att se om ditt djur är försäkrat och vilka villkor du har; det behöver du ta ansvar för och kontrollera själv med ditt försäkringsbolag. Vi tar självklart emot djur som inte är försäkrade och erbjuder dem samma högkvalitativa vård.
Om du är i behov av avbetalning samarbetar vi med Wasa Kredit. Grundkraven de har är:
- Ett giltigt Mobilt BankID.
- Minst 20 år.
- Inga betalningsanmärkningar.
- Mantalsskriven i Sverige i minst 3 år.
- Fast anställd i Sverige med en taxerad inkomst netto efter avdrag på minst 160 000 kr.
Tala om för oss i receptionen om du önskar detta. Alternativt ringer du vår växel på 063-134000.
När du handlar i vår butik kan du betala med kort eller Swish.
Om du har frågor om din debitering är du välkommen att maila till ekonomi@ostersundsdjursjukhus.se. Vi tittar på ditt ärende och återkopplar sedan till dig inom 5 arbetsdagar.
Om du är missnöjd med djurets vård mejlar du kundsynpunkt@ostersundsdjursjukhus för besök i Jämtland. För besök i Västernorrland mejlar du kundsynpunkt@djursjukhusetsundsvall.se. Ditt ärende hanteras då av klinikchef eller chefveterinär. Du blir kontaktad på mejl för kompletterande frågor eller beslut i ärendet. Vi är tacksamma för feedback på din kundupplevelse hos oss på MittNorrlands Djursjukvård.